Navigatie overslaan

Deze site gebruik cookies om je beleving te verbeteren.

Succesvolle SUPbrigade in Uithuizen vanochtend

25 juni 2026
De SUPbrigade ging vanochtend twee keer het water op in Uithuizen. Samen haalden inwoners, leerlingen van Het Hogeland college en de BOA's zo'n 12 kilo zwerfafval uit het water.

Bijzondere vondsten

Met sups, kano’s en bootjes viste de SUPbrigade vooral plastic, blikjes en piepschuim uit het water. Tussen het afval zaten ook opvallende vondsten, zoals een grote zwarte boomstam en de stok van een dweil. Allemaal afval dat nu niet meer in de natuur, maar in de prullenbak belandt. 

Vrijwilligster Marjo: ''We moeten er met z’n allen voor zorgen dat de natuur schoon blijft. Daarom doe ik graag mee. En dan is het heerlijk om tegelijkertijd vanuit een kano het landschap te zien!''

Waarom gaat de SUPbrigade op pad?

Zwerfafval hoort niet in de natuur. Toch belandt er nog steeds afval in sloten, vaarten en kanalen. Samen met inwoners en leerlingen ruimt de SUPbrigade dit op. 

Doe je ook mee in Winsum en Bedum?

Na Uithuizen zijn binnenkort ook Bedum en Winsum aan de beurt. Vind je het leuk om mee te doen? Laat het ons alvast weten via duurzaam@hethogeland.nl of houd de agenda in de gaten.